Portfolio

Enkele voorbeelden

KWL Ltd.

Het havenbedrijf van Kingston, Jamaica, KWL Ltd., verzocht MPI in 2010 een grondige doorlichting van alle marketing en PR activiteiten te doen. We bezochten de haven, legden contacten met mogelijke Nederlandse klanten en adviseerden omtrent de toekomstige communicatiestrategie.

STC Group

De Rotterdamse STC Group vroeg MPI een communicatie- en PR-plan te ontwikkelen voor de komende jaren. Een opdracht, die wij met veel verve en enthousiasme hebben opgepakt.

Kerngroep Randstad

De Kerngroep Randstad werd geformeerd nadat het ministerie van Economische Zaken het plan had opgevat de Randstad aantrekkelijker te maken voor werken en wonen. Zowel internationale bedrijven als hoger opgeleide bewoners moesten worden aangetrokken. MPI werd ingeschakeld om de Randstad beter op de kaart te zetten en mede het plan handen en voeten te geven door onder andere het ontwikkelen van producten en diensten. Bij dit soort opdrachten zijn marketing, communicatie en organisatieveranderingsprocessen sterk met elkaar verweven.

Organisatieveranderingsopdrachten

Voor de Travel Clinic en advocatenkantoor Rischen & Nijhuis voerden we organisatieveranderingsopdrachten uit.

 

Merkbeleid Rotterdam

In samenwerking met het  Rotterdamse bedrijfsleven werd een merkbeleid Rotterdam op de kaart gezet. Dit was de opzet van een gezamenlijke “tagline” voor stad en haven.

Stoomschip Rotterdam

Tussen 2011 en 2014 was MPI betrokken bij het wel en wee van het stoomschip Rotterdam. Het voormalig vlaggenschip van de Holland America Line, en nu hotel en eventlocatie, kreeg onder de bezielende leiding van Mai Elmar een nieuwe impuls voor toekomstig succes.

Cruiseport in Belize

Begin 2012 werd MPI verzocht mee te werken aan een haalbaarheidsstudie ten aanzien van toekomstige succesfactoren voor een cruiseport in Belize. Gezien MPI’s ervaring op het gebied van scheepvaart, gastvrijheid, organisatie en communicatie hebben wij hieraan met plezier meegewerkt.

MustSee

MPI is als “meedenk tank” nauw betrokken bij MustSee. Journalistieke en continu geredigeerde  informatievoorziening over “must see” plekken in een stad. Kwaliteit boven kwantiteit staat hierbij voorop.

Opdrachten in de projectsfeer (veranderingen in de organisatie) zijn vaak van vertrouwelijke aard. Voor onze website hebben we slechts van enkelen toestemming gekregen om naam en opdracht te noemen.